lanawagemaker.reismee.nl

Singapore en hiken

Op 8 september stond m’n eerste tripje gepland, naar Singapore! Samen met Marloes (ander Nederlands meisje) hadden we drie dagen in de stad op de planning staan. Vrijdag avond vertrokken we en na een vlucht van ongeveer vier uur kwamen we ’s nachts in Singapore aan. Snel door naar het hostel zodat we de volgende dag genoeg tijd hadden voor sightseeing. Singapore is niet een hele grote stad, dus op de eerste dag hadden we al heel veel van de highlights gezien. De stad is echt het tegenovergestelde van Hong Kong. Hier is het altijd super druk op straat, de stoep is altijd helemaal vol met mensen, maar in Singapore zagen we nauwelijks mensen op de straat en er reden ook vrij weinig auto’s in de stad. ’s Avonds hadden we Indiaas gegeten in Little India, super lekker! Het smaakte bijna net zo goed als in India zelf. Aangezien we op zaterdag al zoveel gezien hadden, besloten we op zondag eerst te gaan brunchen en daarna naar Sentosa Island te gaan. Hier heb je onder andere een universal studio’s themepark en nog wat andere attracties, maar wij kwamen natuurlijk voor het strand! Het was mooi weer, er waren palmbomen, het zand was wit en het water helemaal blauw, hier konden we ons wel vermaken. Aan het einde van de dag zijn we weer terug gegaan naar de stad om nog langs een moskee te gaan en ’s avonds de lightshow te kijken in Gardens by the Bay. Maandag was alweer onze laatste dag, dus besloten we vroeg de stad in te gaan om te ontbijten. Blijkbaar ontbijten mensen in Singapore niet heel vroeg want toen we rond half elf in de stad waren, was echt alles nog dicht. Gelukkig hebben we uiteindelijk nog wel wat kunnen vinden en zijn we na het ontbijt via Chinatown terug naar het hostel gegaan om weer richting Hong Kong te vliegen.
Dinsdag had ik gelukkig nog een dagje vrij voordat de lessen voor mij weer begonnen. Verder had ik de rest van de week gewoon les. Woensdag avond was er een event van onze hall. Aangezien we toch nog geen plannen hadden voor die avond besloten we maar te gaan. Op de advertentie stond dat het met eten zou zijn, dus toen we om half zeven aankwamen waren we nogal teleurgesteld toen ze ons vertelden dat we tot negen uur moesten wachten op ons eten, bummer. We hadden al betaald, dus er zat niet veel anders op dan wachten. De rest van de avond werden alle regels verteld en spelletjes gedaan, maar omdat alles in het cantonees was, was het niet een hele spectaculaire avond voor de internationals. Gelukkig hadden we niet voor niks zo lang op het eten gewacht want ze hadden pizza’s en sushi gehaald, niet verkeerd!
Ook ben ik begonnen met lessen cantonees, niet dat ik in zo’n korte tijd deze taal een beetje kan gaan spreken, maar het is wel leuk om wat van de basics te kennen. Het is echt een super moeilijke taal en het lijkt totaal niet op een van de andere talen die ik heb geleerd. Ook hebben ze negen verschillende tonen, maar als buitenlander is het bijna onmogelijk om ze van elkaar te kunnen onderscheiden.
Op vrijdag stond er een feestje van ISN op de planning. Aangezien de eerste rooftop party echt op een hele mooie locatie was, hadden we hier ook hoge verwachtingen van, maar helaas was het nogal een domper. Het was wel een rooftop, maar helemaal niet hoog en de locatie was ook niet heel goed. Gelukkig was het feestje zelf wel heel leuk!
Op zaterdag besloten Marloes en ik om te hiken naar Victoria Peak. Het duurde even voordat we de route konden vinden want maps liet ons in de steek en de meeste locals konden geen Engels, of ze vertelden ons dat het veel te gevaarlijk was om te gaan hiken, we konden volgens hen veel beter te tram naar boven nemen. Uiteindelijk hebben we het toch zelf kunnen vinden en met een uurtje waren we (helemaal bezweet) boven. Vanaf de peak heb je een super mooi uitzicht over de stad. Wij kwamen aan het einde van de dag dus konden we de stad in daglicht en in het donker zien, heel mooi.
Op zondag stond er weer een hike op de planning! Dit keer met een grotere groep (studenten en buddies) en vlakbij de uni. Toen we aankwamen bij de trail hing er een bord dat het niet helemaal veilig zou zijn om de hike te gaan doen, maar volgens de locals was het best te doen. Na zo’n 2/3 uur hiken waren we op de top en hadden we een super mooi uitzicht! We konden aan de ene kant de campus zien en aan de andere kant Shenzhen (een stad in China), we zitten dus echt heel dichtbij de grens met China. De weg naar beneden was gelukkig minder zwaar. Aan het einde van de trail zijn we ook nog naar een waterval gegaan. Helaas waren we bovenaan en konden we niet even onder het verkoelende water gaan staan.. Eenmaal terug in campus zijn we allemaal het zwembad ingedoken want na zo’n hike met meer dan 30 graden is het best wel lekker om even af te koelen!

Liefs Lana

Tessa

Leuk leuk! Love it dat je zoveel aan het reizen bent! Wel jaloers hoor, hihi. Zal je zeker blijven volgen vanuit Nederland! :)

Miranda

Weer een heel leuk verhaal Lana
Lana wat heb je al veel gezien en gedaan in zo'n korte tijd geweldig
De foto's zijn ook zo mooi ?
Geniet en veel plezier verder in Hongkong

Angelique Verhoeven

Hoi Lana, leuk om jouw verhaal te lezen na alle enthousiaste verhalen van Marloes te hebben gehoord. Fijne tijd nog met vele mooie belevenissen!